چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

تخصص‌هایی مثل طراحی سایت، طراحی گرافیک، سئو، تولید محتوا و ترجمه حرفه‌هایی هستند که درحال‌حاضر بیشترین تقاضا را در سراسر جهان دارند. هر کدام از این تخصص‌ها را که بلد باشید، چه به‌صورت تمام‌وقت و چه به‌صورت پروژه‌ای، فرصت‌های زیادی در انتظار شما است.

با توجه به رشد سریع شرکت‌ها و مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص در کشورها، کارفرمایان برای تأمین نیازهای خود به برون‌سپاری کارها روی آورده‌اند. البته این موضوع می‌تواند در کاهش هزینه‌های هر سازمان یا استارت‌آپ هم مؤثر باشد. به‌همین‌دلیل فریلنسینگ (دورکاری) روزبه‌روز گسترده‌تر شده و افراد زیادی کار در منزل و به‌دور از هیاهوی دفتر کار را به کار تمام‌وقت ترجیح می‌دهند.

در ایران هم می‌توان از این فرصت نهایت استفاده را برد و با توجه به هزینه‌های پایین زندگی نسبت به نقاط دیگر دنیا، با انجام پروژه‌های برون‌مرزی، درآمد بالایی کسب کرد و زندگی راحتی داشت. پیش‌نیاز کار به‌صورت دورکاری، پیش از هر چیز دسترسی به یک حساب بین‌المللی برای دریافت دستمزد است. اکثر وب‌سایت‌هایی که پروژه‌های دورکاری در آن‌ها قرار دارند، از حساب پی پال برای انجام تسویه‌حساب استفاده می‌کنند.

افتتاح حساب پی پال در ایران هم کار مشکلی نیست. پس اگر تخصص لازم برای این کار را دارید، نگران نباشید و برای قدم‌های بعدی برنامه‌ریزی کنید.

شما باید در وب‌سایت فریلنسینگی که فکر می‌کنید پروژه‌هایی مرتبط با تخصص شما در آن قرار دارد، ثبت‌نام کنید. البته این کار هم برای ما که داخل ایران زندگی می‌کنیم، کار چندان ساده‌ای نیست. ثبت‌نام در بیشتر این سایت‌ها به‌عنوان یک ایرانی، روش خاص خودش را دارد که باید آن را یاد بگیرید. اما کسب درآمد دلاری، به سختی‌اش می‌ارزد.

سایت‌های معروف دورکاری یا فریلنسینگ در دنیا:

اگر به این سبک کار علاقه‌مند شده‌اید، دو راه پیش روی شما وجود دارد. دریافت پروژه در سایت‌های فریلنسینگ ایرانی یا همکاری با کارفرمایان خارجی و کسب درآمد دلاری. اگر راه دوم را انتخاب می‌کنید، ادامه این مقاله را بخوانید تا شما را با معروف‌ترین سایت‌های فریلنسینگ دنیا آشنا کنیم. نقد کردن درآمد ارزی به‌دست‌آمده از این سایت‌ها، خیلی وقت‌ها می‌تواند حتی فراتر از حد تصورتان باشد!

سایت آپ وُرک (UpWork)
آپ‌ورک یکی از بهترین سایت های فریلنسینگ خارجی است و بیش از ۱٫۵ میلیون نفر مراجعه‌کننده دارد. این سایت که پیش از این اُدِسک (oDesk) نام داشت، برای همه فریلنسرها چیزی در آستین دارد. در طبقه‌بندی‌های این وبسایت معروف، امکان یافتن کار به‌صورت ساعتی/پروژه‌ای، بلندمدت/کوتاه‌مدت و حرفه‌ای/مبتدی وجود دارد. پس مهم نیست که از لحاظ حرفه‌ای و کاری چه جایگاهی دارید، به هر حال آپ ورک به شما کمک می‌کند تا فریلنسری موفق باشید.

سایت فریلنسر(Freelancer)
فریلنسر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های دورکاری در دنیا است. در این وب سایت، امکان جالبی برای نیروهای کار وجود دارد. بر خلاف دیگر سایت‌های دورکاری، فریلنسرها برای اثبات مهارت‌های خود با هم رقابت می‌کنند. پس فقط در صورتی برای دریافت پروژه به این سایت بروید که ضمنا دارای روحیه‌ای رقابتی هستید و از آن مهم‌تر به توانایی‌هایتان اعتماد دارید.

سایت ۹۹ دیزاینز (۹۹Designs)
۹۹ دیزاینز هم یکی از سایت‌های فریلنسینگ خارجی است؛ همان‌طور که از نامش مشخص است، این سایت برای طراحان راه‌اندازی شده و به آن‌ها امکان رقابت با یکدیگر را می‌دهد. کارفرمایان هم از میان بهترین طراحان، نیروی کار مطلوب خود را انتخاب می‌کنند. ۹۹ دیزاینز، بستری مناسب برای اثبات استعدادهای طراحان خبره است.

پیپل پر هاور (PeoplePerHour)
پیپل‌ پر هاور بستری برای فریلنسرهایی است که به‌دنبال پروژه‌هایی در حوزه وِب می‌گردند. اگر طراح وب‌، توسعه‌دهنده وب، کارشناس سئو یا دیجیتال مارکتینگ هستید، حتما سری به این سایت بزنید. پروژه‌های زیادی در این زمینه‌ها منتظر شما است.

در آخر اینکه، اگر سراغ درآمد دلاری می‌روید، باید پیش از هر چیز رسم‌ورسوم خدمات دریافت و پرداخت آنلاین ارزی را بدانید و با مفاهیمی مانند پی پال آشنا شوید. با شناخت این مفاهیم، می‌توانید خیلی راحت‌تر و بدون دردسر برای دریافت دستمزد پروژه‌های خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *