چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟
آیا میخواهید بازدیدکنندههای بیشتری را از اینستاگرام به وبسایت خود روانه کنید؟ همانطور که میدانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام تنها اجازه قرار دادن یک لینک در متن بیو اینستاگرام را دارید. با این حال، اکنون میتوانید با اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، مخاطبان را به وبسایت، اپلیکیشن یا کانال تلگرام خود هدایت کنید.
این ویژگی، اتفاق بزرگی است زیرا برای بسیاری از افراد، این اولین باری است که میتوانند لینکی به جز لینک موجود در قسمت Bio اینستاگرام، در پروفایل خود اضافه کنند. افزودن لینک به استوری اینستاگرام کار بسیار راحتی است. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه میتوانید به استوریهای اینستاگرام خود لینک اضافه کنید و فالوورهای خود را به وبسایت خود یا دیگران منتقل کنید.
چه کسانی می توانند در استوری اینستاگرام لینک بگذارند؟
همانند بسیاری از ویژگیهای تجاری در اینستاگرام، لینکهای موجود در استوری نیز در ابتدا برای حسابهای کاربری تایید شده (آن دسته از اکانتهایی که تیک آبی دارند) فعال شد. با این حال، در ماه مِی سال ۲۰۱۷، اینستاگرام این امکان را وسعت بخشید و در اختیار دیگر حسابهای کاربری نیز قرار داد. لینکهای قابل کلیک، هم اکنون برای حسابهای کاربریِ تجاری (Business Accounts) که حداقل دارای ۱۰ هزار فالوور هستند، در دسترس است.
همچنین، به نظر نمیرسد که محدودیت جغرافیایی خاصی در مورد لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام وجود داشته باشد. از آنجایی که این مشخصۀ اینستاگرام در حال استفاده و مشهور شدن است، این امید وجود دارد که اینستاگرام آن را برای کاربرهای بیشتری فعال کند.
آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام
افزودن لینک به استوری اینستاگرام خیلی خیلی خیلی ساده است! اگر اکانت اینستاگرامِ تجاری با بیش از ۱۰ هزار فالوور دارید میتوانید از این امکان استفاده کنید. برای انجام اینکار باید مراحل زیر را طی کنید:
۱- استوری اینستاگرام خود را آغاز کنید
شما میتوانید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام برای استوری خود عکس و ویدیو بگیرید یا با بالا کشیدن صفحهی استوری از عکسهایی که در بیستوچهار ساعت گذشته گرفتهاید، استفاده کنید.
پس از آنکه تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را تهیه کردید، در بالای صفحه آیکون لینکی وجود خواهد داشت که باید آن را انتخاب کنید.
۲- لینک را به استوری اینستاگرام اضافه کنید
پس از فشردن آیکون لینک در بالای صفحه، به صفحهای شبیه به صفحه زیر منتقل خواهید شد. با انجام این کار، پنجرهی جدیدی بر روی صفحهی شما باز میشود. در این صفحه میتوانید آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید. آدرس کامل لینک مقصد را تایپ کنید و بعد روی گزینهی تائید سبزرنگ (در گوشیهای اندروید) و یا انجام شد (در iOS) کلیک کنید تا لینک ذخیره شود.
زمانی که موفق شدید آدرس اینترنتی موردنظر را به استوری اینستاگرامتان متصل کنید، آیکون زنجیره در بالای استوریتان نمایان میشود که نشاندهندهی این است که استوری حاوی یک لینک است. هر مشخصهی موردنظر دیگری که میخواهید مانند نوشته، استیکر و فیلتر را به استوری خود اضافه کنید و آن را همانند دیگر استوریها در صفحهی پروفایل خود بارگذاری کنید.
۳- به استوری خود Call To Action اضافه کنید
آخرین مورد (و شاید مهمترین مورد!) این است که اگر واقعاً میخواهید تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وبسایت، فروشگاه آنلاین یا وبلاگ خود هدایت کنید، لازم است که در مورد آن با فالوورهایتان صحبت کنید. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام بهتنهایی دلیلی کافی برای کلیک کردن روی آن و رفتن به وبسایت شما نیست!
شاید دلیل اصلی این است که دکمهی لینک، چندان واضح و مشخص نیست. به همین علت، حتماً به فالوورهای خود آموزش دهید که چگونه با بالا کشیدن صفحهی استوری، میتوانند به توضیحات بیشتری دست پیدا کنند. همچنین، مهم است به کاربرانتان بگویید که آنها را به جای یک وبسایت عمومی، دقیقاً به چه صفحه یا پست وبلاگی منتقل خواهید کرد.
در زیر مثال فوقالعادهای از صفحه بارک باکس میآید که به فالوورهای خود میگوید چگونه میتوانند با بالا کشیدن صفحهی استوری به یک فروشگاه اینترنتی منتقل میشوند و مستقیماً به محصول موردنظرشان خواهند رسید:
من به شدت توصیه میکنم که روش دستیابی به لینک در استوریهای خود را به فالوورهای خود آموزش دهید. این دستورالعمل میتواند شامل عبارت “برای توضیحات بیشتر صفحه را بالا بکشید” یا “گزینهی بیشتر ببینید را فشار دهید تا وبسایت ما را ببینید” باشد.
فالوورهای شما لینک استوری تان را چگونه می بینند؟
زمانی که کاربران یکی از استوریهای لینکدار شما را در اینستاگرام مشاهده میکند، دکمهی “بیشتر ببینید” یا همان “See More در استوری اینستاگرام” را در پایین صفحه خواهد دید.
درست است که گزینهی “بیشتر ببینید” کاملاً واضح است، اما این امکان وجود دارد که برخی از کاربران (بهخصوص اگر دنبال این گزینه نباشند) متوجه آن نشوند. افرادی که کمتر از اینستاگرام استفاده میکنند ممکن است حتی ندانند که چنین گزینهای وجود دارد. به همین دلیل، اهمیت زیادی در قرار دادن دستورالعمل و توضیح لینکهای استوری (همانطور که در بالا به آن اشاره شد) وجود دارد.
روشهای استفاده از امکان لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام
از آنجایی که افزودن لینک، تنها در استوریهای اینستاگرام وجود دارد، ممکن است صاحبان کسبوکارها بخواهند در هر استوری اینستاگرام خود یک لینک اضافه کنند.
با توجه به تعداد کل پستهای موجود در استوریتان، باید یک یا دو استوری حاوی لینک باشند. برای مثال اگر استوری شما شامل سه یا چهار پُست پشتِ سرِ هم است، تنها یکی از آنها باید حاوی لینک باشد. اگر استوری شما حاوی شش تا هشت پست باشد، میتوانید به دوتا از استوریهای خود لینک اضافه کنید.
همچنین، توجه داشته باشید که همهی گروههای استوری نیاز به لینک ندارند. بهعنوان یک بازاریاب، باید مطمئن شوید که اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، ارزش محتوایتان را دو چندان میکند. به این ترتیب، کاربران با کلیک کردن بر روی این لینکها با مطالب مفیدی روبرو خواهند بود.
در ادامه چند روش خلاق برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد. این روشها هم به نفع کسبوکار شما خواهند بود و هم برای مشتریان جذابیت دارند:
ترافیک پستهای وبلاگ خود را افزایش دهید
اگر صاحب یک وبلاگ هستید، مسلماً میدانید که به اشتراکگذاری زیاد پُستهای جدید وبلاگ از اهمیت بسیاری برخوردار است. با وجود قابلیت اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام نه تنها میتوانید فالوورهایتان را از پُست جدید وبلاگ خود باخبر کنید، بلکه میتوانید مستقیماً آنها را به این پست جدید منتقل کنید.
استوریهای آموزشیتان را کامل کنید
اگر از استوریهای اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی خود استفاده میکنید میتوانید لینکی از وبسایت خود را برای دستورالعمل کامل در آخرین استوری خود قرار دهید.
برای مثال، اگر دستور پُخت غذایی را با فالوورهای خود به اشتراک میگذارید، اولین پست استوری باید تصویری از غذای پختهشده باشد. پُستهای بعدی میتوانند نشاندهندهی صحنههایی از روند آمادهسازی غذا باشند و آخرین پُست نیز میتواند ظرف غذا و لینکی باشد که با کشیدن صفحه به سمت بالا، بینندهها را به دستور غذایی کامل در وبسایت شما راهنمایی میکند.
از محتوای اختصاصی خود پردهبرداری کنید
روشی خلاق برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام، مشتاق کردنِ فالوورها توسط چیزی است که تمایل دارند درباره آن بیشتر بدانند. زَک کینگ (که احتمالاً او را با جلوههای ویژه منحصربفرد ویدیوهایش میشناسید) در اینستاگرام خود یک استوری برای اعلام برندهگان یک مسابقه قرار داد، اما بینندهها میبایست صفحهی استوری را بالا میکشیدند تا بتوانند لیست برندهها را در وبسایت او مشاهده کنند.
اگر شما هم میخواهید کاربران اینستاگرامتان را به وبسایت خود منتقل کنید از حقههایی همانند کاری که زَک کرده بود، استفاده کنید تا بینندههای خود را به دیدار از وبسایتتان برای دیدن چیزی که موردعلاقهشان است، تشویق کنید. این روش نیز در آشکارسازی اطلاعات انحصاری، نشان دادن محصولات و پروژههای جدید و همچنین، اشتباهات خندهدار در یک فیلمبرداری جدید نیز خوب عمل میکند.
خدمات و محصولاتتان را تبلیغ کنید
مسلماً اگر محصولی دارید یا خدماتی ارائه میدهید که میخواهید آنها را تبلیغ و ترویج کنید از استوریهای اینستاگرام برای معرفی آنها استفاده کنید. همانند بسیاری از ترفندهای شبکههای اجتماعی، اگر این کار به صورتی معتدل صورت گیرد قابلقبول خواهد بود. مطمئناً همهی استوریها نباید شامل تبلیغ محصول و خدمات شما باشند.
اگر میخواهید محصول یا خدماتی را تبلیغ کنید، این کار را با روشی سرگرمکننده و همانند سایر استوریهای معمولتان انجام دهید. در این مرحله، قالب استوریهای همیشگی خود را حفظ کنید و تبلیغات را نیز در همان قالب انجام دهید.